Σχόλια αξιολόγησης του Προγράμματος από ανθρώπους που συμμετείχαν στον α΄ κύκλο:
|
“1. το θεματικό πλαίσιο, 2. οι διδάσκοντες και 3. το γεγονός ότι ήταν εφικτή η παρακολούθηση των μαθημάτων εξ αποστάσεως” |
“Εξαιρετικοί διδάσκοντες, με βαθιά γνώση του αντικειμένου τους, μας δίδαξαν το πρόγραμμα με απόλυτη συνέπεια και ιδιαίτερο ενθουσιασμό” |
“δεν ήμαστε απλά σε μια “αίθουσα” και ακούγαμε έναν ομιλητή, γι’ αυτό παρότι οι πληροφορίες ήταν πάρα πολλές, το μάθημα είχε τρομερό ενδιαφέρον, δεν κουραστήκαμε, δεν πλήξαμε. Επίσης μάθαμε για τον Πόντο όχι σαν ένα απομονωμένο κομμάτι αλλά σε όλη τη διάρκεια της ιστορίας μας ως σήμερα, εξαιρετικοί οι καθηγητές και σαν άνθρωποι. Εξαιρετικό το μάθημα, το τρίωρο περνούσε χωρίς να το καταλάβουμε. οι καθηγητές με αγάπη στο αντικείμενο” |
“Πολύ πλούσια βιβλιογραφία που καλύπτει σχεδόν το σύνολο των θεματικών που μπορεί να ενδιαφέρουν κάποιον/α που θέλει να ασχοληθεί με τον Ποντιακό Ελληνισμό. Εξαιρετικής ποιότητας υλικό για μελέτη. Πολύ προσιτοί καθηγητές, πλήρως καταρτισμένοι στο αντικείμενό τους, με διάθεση να προσφέρουν γνώσεις και ακαδημαϊκή υποστήριξη. Συνεχής και άμεση γραμματειακή υποστήριξη” |
“Μεθοδολογία, γνώσεις”
Σχόλια όπως τα παραπάνω είναι αρκετά για την υλοποίηση εκ νέου του Προγράμματος “Σπουδές στον Ποντιακό Ελληνισμό” που αποσκοπεί:
1. στη διδασκαλία και ενημέρωση των εκπαιδευόμενων αφενός για την πολιτική, κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική δραστηριότητα των Ελλήνων στον γεωγραφικό χώρο του Πόντου και αφετέρου για τις προσφυγικές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα, μέσα από τη συστηματική χρήση και κριτική προσέγγιση των γραπτών πηγών, των προφορικών μαρτυριών, της ιστορικής γεωγραφίας κλπ., 2. στην υπεύθυνη ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης σε ζητήματα που επηρεάζουν τη δημόσια ιστορία και συνεπώς την κοινωνία και τις αντιδράσεις της, όπως: το ζήτημα της Γενοκτονίας, ο λαϊκισμός που αναπτύσσεται γύρω από το ζήτημα αυτό και οι θεμιτές και αθέμιτες πρακτικές διεκδίκησης της διεθνούς αναγνώρισης της Γενοκτονίας, 3 στην προσέγγιση των ζητημάτων με νηφαλιότητα, επιστημονική ακρίβεια και εγκυρότητα. 4. στην ανάδειξη και τη μελέτη θεμάτων που σχετίζονται με ζητήματα προσφυγικής εγκατάστασης, οικογενειακής ιστορίας και καταγωγής. 5. στη διάχυση της ήδη υπάρχουσας επιστημονικής γνώσης και την κατάρτιση των νέων επιστημόνων.